Opinion Development Media Center · 450 · 28.06.2022

Află *CUM*, *DE CE* și pe *CINE* VOTEAZĂ alegătorii din CÂMPIA TURZII?

By PETRE POPP
Află *CUM*, *DE CE* și pe *CINE* VOTEAZĂ alegătorii din CÂMPIA TURZII?

*Soarta este scuza celor slabi și opera celor puternici*, de asemenea conjuncturalul în politică este favorabil oportuniștilor imobilizați în propria ineficiență, iar analiza părerilor si nu a datelor este talentul specific părerologilor. Raționamentele de genul: -alegătorii nostri, alegătorii lor, electoratul nostru merge la vot... sunt expresia unor pseudo-experimentați în managementului politic, nepricepuți cu ifose de specialiști, care de regulă mai mult încurcă decât ajută.

Comportamentul politic al cetățeanului este un concept psihologic care nu include doar participarea acestuia la vot, ci presupune o conectare constantă a acestuia la viața politică, sub formă pasivă, adică informandu-se constant asupra mediului politic, sau sub formă activă prin participarea la diverse modalități de protest ( comentarii, postări pe social media- facebook...).

Câmpia Turzii ca profil psiho-cultural.

Câmpia Turzii este o comunitatea formată în decursul a 100 de ani de industrializare, începând cu anul 1920, an ce a marcat istoria localității prin înființarea celui mai important factor de dezvoltare locală si comunitară *Fabrica Industria Sârmei* și care a transformat comuna Câmpia Turzii în muncipiul Câmpia Turzii…, de aceea la nivelul reprezentării sociale al *ghirișanului* trebuie ținut cont de cele ,,două localități’’ Câmpia Turzii rurală și Câmpia Turzii urbană, a *băștinașului* și al *viniturilor*, iar aceste două categorii votează în mod diferit.

Sub aspectul trăsăturilor psihologice între cele două categorii există o serie de similitudini comportamentale și nu trebuie să ne mire acest fapt deorece mulți dintre orășenii de astăzi (viniturile), sunt urmașii celor din mediul rural, de aceea am să insist doar asupra acelor trăsaturi psihologice comune si determinante socio-politic.

Așa că astfel avem de a face cu un model colectivist, în care grupul contează mai mult decât individul însă cu predispoziția spre a fi conduși de un tip autoritar (tată), care să impună ordine si discilplină si care să vorbească pe înțelesul tuturor, să aibă experiență profesională si ,,să fie bărbat’’ chiar si din punct de vedere al viciilor.

Mediul industrial metalurgic este unul agresiv dacă ne gândim la condițiile de muncă dure, grele și solicitante, cu un imobilism profesional accentuat (generatii întregi au munci zeci de ani în acelasi loc de muncă de unde s-au pensionat…și bunicul și tata), condiții ce au contural profilul psihologic al metalurgistului, al meseriasului (otelar, laminator, trefilator), un tip puternic fizic, rezistent la solicitarea fizică, agresiv și guraliv, înușiri psiholgice ce o să le întâlnim și in profilul primarului ghirișan.

O segmentare a populatiei Campiei Turzii pe un criteriu compozit semnificativ politic ar putea arăta astfel:

A - persoane care s-au născut, au crescut ăi au lucrat (sau lucrează) doar în Câmpia Turzii, cu excepția perioadelor de efectuare a studiilor; se cunosc fiecare cu fiecare, valorizează apartenența la acest grup; cel mai probabil comportamentul politic are o componenta emotionala puternică (ex. "îl cunosc pe ...", "am copilarit cu ...", "x nu mă mai cunoaște" etc.)

B - persoane provenite din localitățile din zonă, care locuiesc si lucrează sau au lucrat în oraș dar păstrează strânse legături cu localitățile de proveniență (se aprovizioneaza de acolo, vizitează des localitățile de origine, sunt la curent cu evenimentele de acolo)- nu pot emite ipoteze asupra comportamentului politic

C- persoane din Câmpia care au lucrat perioade îndelungate în alte localități sau persoane care au ajuns în oraș ca rezultat al mobilității profesionale (la ISCT, administratie publică, militari, sănătate etc.) - este de așteptat o componență pragmatica mai pronunțată a comportamentului politic

D- populația defavorizată, ușor de manipulat, în special de autoritățile în funcție.

E- comunitati religioase si etnice (UDMR), alegători ce primesc indicațiile pentru vot în biserică.

va urma

BACK TO TOP