Cronica aleșilor locali · 149 · 08 Aprilie 2019

BUGETUL LOCAL AL MUNICIPIULUI CÂMPIA TURZII PE ANUL 2019, UNUL AL RUȘINII MARCAT VIZIBIL DE INCOMPETENȚA EMINENȚEI CENUȘII, CARE CONDUCE ADMINISTRATIA LOCALĂ.

BUGETUL LOCAL AL MUNICIPIULUI CÂMPIA TURZII PE ANUL 2019, UNUL AL RUȘINII MARCAT VIZIBIL DE INCOMPETENȚA EMINENȚEI CENUȘII, CARE CONDUCE ADMINISTRATIA LOCALĂ.ariesnew.ro

BUGETUL LOCAL AL MUNICIPIULUI CÂMPIA TURZII PE ANUL 2019, UNUL AL RUȘINII MARCAT VIZIBIL DE INCOMPETENȚA EMINENȚEI CENUȘII, CARE CONDUCE ADMINISTRATIA LOCALĂ.

Pentru că bugetul de venituri si cheltuieli urmează să fie dezbătut și aprobat în consiliul local, mi-am aruncat o scurtă privire asupra principalilor indicatori financiari care compun bugetul de venituri si cheltuieli. Nu mi-am pus prea mari speranțe că, întâiul gospodar al municipiului o să mă surprindă, in sensul bun al lucrurilor, cu un proiect de buget realist, sustenabil si că o sa ma convinga de realizările ce urmează să se întâmple în municipiu. Un buget rușinos, unul al diletantismului, amatorismului si al incompetenței celui care vremelnic ocupa funcția de primar, datorat în mare măsură ideilor economico-financiare geniale a celui care nu face decât dovada sumei dimensiunilor anatomice si limitele în materie. Asta este. Așa a fost creat, așa ne procopsiram cu el pentru ceva timp si ce pot sa spun, doar, DUMNEZEU CU MILA !!

Bugetul municipiului a fost previzionat undeva cu puțin peste suma de 12 mil. €. Mult, puțin, probabil atât poate municipiul la ora actuală. Problema este cum sunt administrate fondurile alocste si în ce direcție sunt canalizate. Din această sumă 61% este alocată pentru sectiunea funcționare și 39% pentru sectiunea dezvoltare. Oricine cu minime cunostinte economice știe că acest raport ar trebui să fie invers. Ceea ce ne prezintă ,,întâiul" este neputința acestuia de a acoperi salariile si celelalte cheltuieli de funcționare, este efectul bumerangului, datorat angajarilor nesăbuite si crearea unor structuri nefunctionale, transformate în structuri mamut care bineînțeles sunt mari consumatoare de resurse financiare, de unde se desprinde concluzia ca Primăria este cel mai mare angajator de pe piața muncii din municipiu.

Pentru că este bine si sănătos sa facem comparatii, pentru că suntem într-o competiție, am să dau doar două exemple de municipii din județ și modul cum au inteles să structureze si să aloce resursele financiare la cele două mari capitole, respectiv funcționare și dezvoltare.

TURDA - dezvoltare 52% , dar atenție, fiind la adăpostul accesării unor importante fonduri europene ;

- funcționare 48 % .

DEJ - !!! ? - dezvoltare 74 % , fiind la adăpostul atragerii unor importante fonduri europene;

- funcționare 26 % .

Vă las pe dumneavoastra sa faceti comparațiile si să trageți concluziile ce se impun.

Dacă lecturati listele de investiții o sa găsiți o sintagmă ,,in continuare" , care nu face decât să înțelegem, ca aceste lucrări au fost reportate din anii precedenți, nefinalizate. De cr oare ? Cum au fost administrate bugetele anterioare ? Nu o să primin niciodata un raspuns concret !! Te apuca râsul când vezi un asemenea proiect de buget, deși ar trebui să ne apuce plânsul. Pe ce mâini a ajuns destinul acestui municipiu ? Cred că ne meritam soarta !!!!

Ca o concluzie, DILETANTISM, AMATORISM, SUMA LIMITELOR INTELECTUALE SI NU ÎN ULTIMUL RÂND INCOMPETENTA !!!!


Ionel ISAC-TUDORACHE

Consilier social-democrat

A scris consilierul local pe pagina sa de facebook si exprimă exclusiv opinia sa politica

ziare & stiri