Politica · 225 · 19 Martie 2019

Deputatul Horia NASRA: Susține revendicările iniţiate de către Sindicatul Independent al Aeroportului Internaţional Avram Iancu Cluj

Deputatul Horia NASRA: Susține revendicările iniţiate de către Sindicatul Independent al Aeroportului Internaţional Avram Iancu Clujariesnew.ro

Revendicările care motivează acţiunile de protest iniţiate de către Sindicatul Independent al Aeroportului Internaţional „Avram Iancu” Cluj, pentru apărarea drepturilor şi intereselor organizaţionale ale membrilor săi, dar şi ale tuturor angajaţilor din cadrul Aeroportului sunt #CORECTE și LE #SUSȚIN!

„Înţelegând pe deplin, lipsa oricărui interes public manifestat de către autoritatea tutelară, Consiliul Judeţean Cluj, pe timpul actualului mandat al Preşedintelui Alin Păunei Tişe, de susţinere a dezvoltării celui de-al doilea cel mai important aeroport al ţării, dorim să prezentăm în continuare motivaţia acţiunilor de protest şi revendicările noastre:

1. Construirea unui terminal cargo de către Consiliul Judeţean Cluj în cadrul Aeroportului. în ultimii 3 ani au fost transmise zeci de solicitări către autoritatea tutelară fără a se primi însă niciun răspuns. Cererea mare de la operatorii logistici nu poate fi satisfăcută fără un terminal dedicat, existând riscul ca aceştia să îşi mute operaţiunile pe un alt aeroport.

2. Iniţierea exproprierilor necesare finalizării proiectului pistei de 3.500m. Strategiile pe termen scurt ale companiilor aeriene care au zboruri pe Aeroportul Internaţional Cluj sunt de a opera cu avioane din ce în ce mai mari, care necesită o pistă mai lungă decât cea actuală. Consiliului Judeţean Cluj i-au fost comunicate aceste aspecte în repetate rânduri, dar nu au fost iniţiate acţiuni concrete de expropriere.

3. Aprobarea şi susţinerea planului de dezvoltare al Aeroportului pentru 7 milioane pasageri pe an. Activitatea Aeroportului se raportează permanent la un mediu internaţional extrem de competitiv şi în permanentă evoluţie. Orice blocaj al proiectelor aeroportuare nu va conduce la stagnare, ci la un previzibil declin. Din păcate interesele Preşedintelui Consiliului Judeţean Cluj în timpul mandatului său politic sunt mai degrabă personale, decât profesionale, de garant al dezvoltării judeţului, însă atât pentru noi, cât şi pentru clujeni, un aeroport modem cu o reţea şi mai mare de destinaţii, va aduce dezvoltare şi prosperitate în regiune, precum şi mii de noi locuri de muncă.

4. Abţinerea de la orice acţiuni de reducere a bugetului Aeroportului. Nu mai dorim masacrarea bugetului pentru anul 2019 de către interpuşii Preşedintelui Consiliului Judeţean Cluj, aşa cum s-a întâmplat în anul 2018.

5. Stoparea blocării şi acţiuni concrete pentru realizarea infrastructurii de transport intermodal pentru pasageri şi marfă la Aeroport. Există un proiect validat de către Comisia Europeană de construire a unui nod intermodal la Aeroport şi dorim implementarea acestuia. Alte aeroporturi, precum Debrecen sau Budapesta din Ungaria, competitorii noştri, au găsit voinţa şi finanţarea necesară realizării unor astfel de proiecte în beneficiul oamenilor, al comunităţilor.

6. Gestionarea responsabilă, în interesul public, a contractului de concesiune a parcării Aeroportului. Chiar dacă au fost anunţate reparaţii, întreaga suprafaţă de aproximativ 2 hectare necesită lucrări si nu doar mici cosmetizări.

7. Încetarea oricăror acţiuni de vulnerabilizare a personalului Aeroportului şi a activităţii sale. Toate acţiunile autorităţii tutelare din ultima perioadă au destabilizat întregul Aeroport, au creat o atmosferă de nesiguranţă şi presiune asupra angajaţilor în condiţiile în care pricipala noastră grijă trebuie să fie siguranţa şi securitatea pasagerilor.

8. Stoparea minciunilor cu privire la proiectele Aeroportului realizate până în prezent. Realizarea recepţiei la pista de decolare-aterizare. Proiectele derulate de către Aeroport au fost verificate de specialişti în aviaţie, dar şi de către utilizatorii acestora, companiile aeriene.

Mai mult, numeroase controale şi echipe de auditori au verificat şi certificat respectarea regulamentelor europene şi internaţionale de aviaţie. Nu în ultimul rând, există şi o decizie a instanţelor de judecată care obligă autoritatea tutelară să recepţioneze lucrările la pista de decolare-aterizare, validându-se astfel conformitatea contruirii acesteia

9. Încetarea oricăror acţiuni de şicanare şi alungare a managementului Aeroportului şi numirea unor persoane care să servească planurilor Preşedintelui pentru vânzarea sau concesionarea acestuia. întreaga echipă de profesionişti a Aeroportului şi-a dovedit competenţa prin rezultatele deosebite înregistrate, atât de trafic aerian, cât şi economice. Nu există motive reale care să ducă la demiterea managementului, ci doar interesele personale ale Preşedintelui Alin Tise. Evident că acestea nu sunt spre binele Aeroportului sau ale judeţului Cluj. De asemenea, prin vânzarea sau concesionarea Aeroportului, către grupul de investitori turci Limak, comunitatea şi judeţul Cluj ar fi private de o sursă de venit, iar cu noi, salariaţii, nu se ştie ce se va întâmpla.

10. Demararea de proiecte esenţiale de către Consiliul Judeţean Cluj ca autoritate judeţeană în vederea sprijinirii dezvoltării Aeroportului şi a întregii regiuni. Nu cunoaştem ca actuala administraţie judeţeană să fi iniţiat vreun proiect de dezvoltare în ultima perioadă. Citim doar despre eşecuri şi nerealizări, despre fraude pe bani publici. Noi ne dorim, de exemplu, o autoritate regională care să reunească interesele mediului de afaceri, ale agenţiilor de turism, ale hotelierilor etc. şi să identifice căi de conlucrare pentru o mai bună conectivitate şi dezvoltare a fluxurilor turistice în judeţ”.

ziare & stiri