Administrație · 845 · 13 Septembrie 2018

Spitalul din Campia Turzii nu are un plan de management! Este condus cu amatorism ,,dupa ureche"?

Spitalul din Campia Turzii nu are un plan de management! Este condus cu amatorism ,,dupa urecheariesnew.ro

Dupa pensionarea fostului manager Dr. Tiberiu VEDEANU, la conducerea Spitalului Dr. Cornel Igna din Campia Turzii a fost adus (pe criterii strict politice) consilierul local PNL Adrian Iosif ANTAL, care a fost numit manager interimar de catre colegul sau de partid, primarul Dorin Lojigan. De si legea impune existenta unui plan de management supus dezbaterii publice si aprobat de autoritatea tutelara, in speta Consiliul Local Campia Turzii, pana la ora actuala, nu exista un astfel de proiect. Lipsa experientei si a competentelor necesare au dus la acumularea unor datorii de miliarde de lei vechi, conflictul permanent al managerului interimar cu medicii si personalul medical, plecarea unor medici cu experienta, sedintele isterice ale conducerii, efecte ce au lansat urme vizibile in administrarea spitalului, care la ora aceasta se afla intr-un impas managerial.

Cum lucrează un manager?

În primul rând, mult. Un manager care vine la 8 la serviciu și pleacă la 16, nu este manager, cel mult un șefuleț formal. Managerul, așa cum am spus mai sus, trebuie să susțină munca celorlalte persoane iar programul de lucru de 8 ore pe zi este pentru subordonați, nu pentru șefi. Dacă subordonații lucrează 8 ore, atunci activitatea de conducere a lor este logic să dureze mai mult, deoarece în cele 8 ore de lucru managerul se poate ocupa doar de urmărirea efectelor acțiunilor sale. În mod normal, un manager nu are program de lucru fix și nici weekend, rar poate vorbi despre concedii, acela fiind mai mult momente de relaxare, durata muncii crescând proporțional cu nivelul ierarhic și, indirect, cu numărul de persoane subordonate.

Munca unui manager implică relații și contacte interpersonale. Un manager nu stă izolat în biroul său și nu scrie hârtii; asta o poate face un contabil. Managementul înseamnă întâlniri, discuții, în general comunicare și negociere. Vorbim despre întâlnirile din consiliul de conducere, cu ceilalți directori de la diferitele niveluri ierarhice sau avem în vedere comunicarea cu subordonații sau cu clienții ori furnizorii, persoane din afara organizației, toate acestea constituind cea mai mare parte a muncii unui director. Iată că un manager bun nu trebuie să fie un extraordinar specialist într-un domeniu, spulberându-se mitul tehnocrației. Rareori un tehnocrat știe să conducă, asta pentru că-i lipsește flexibilitatea gândirii și viziunea de ansamblu. Un manager bun este, în primul rând, un excelent comunicator. Pentru chestiuni tehnice, organizația are specialiștii săi, ce pot funcționa drept consilieri ai managerului, însă acesta din urmă se ocupă, în principal, cu procesarea informațiilor. Un manager este, așadar, un om ocupat iar sarcina sa nu poate fi una de rutină. Deoarece în orice instituție apar zilnic situații noi, neprevăzute, managerul este acela care preia informația, o procesează, comunică direct sau indirect cu specialiștii, cu cei capabili să ofere soluții de rezolvare optimală a situației, fie în mod formal, fie informal, apoi decide asupra soluției adecvate și o transmite mai departe.


ziare & stiri